26.09.2023, 10:06 ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОЛТАВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ АВТОТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО 1628, код згідно з ЄДРПОУ: 03351823
__________________________________________________________________________________________
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові __________________________________________________________________________________________
фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або
__________________________________________________________________________________________
серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання
36008, м. Полтава, вул. Кагамлика, 84, тел. +380 5325 92917 __________________________________________________________________________________________
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної
__________________________________________________________________________________________особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[*].
Планована діяльність, її характеристика.
Управління відходами на об’єкті оброблення відходів, що не є небезпечними, з врахуванням вимог чинного законодавства - «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області».
Планована діяльність передбачає:
-здійснення операцій з управління відходами (видалення відходів) на об’єкті оброблення відходів, що не є небезпечними - «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області», відповідно до вимог чинного законодавства;
-реалізація заходів плану та техніко-економічного обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами чинного законодавства;
-проведення рекультивації місця розміщення відходів «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» у відповідністі з вимогами чинного законодавства.
Технічна альтернатива 1
Управління відходами на об’єкті оброблення відходів, що не є небезпечними -«Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області»:
-здійснення операцій з управління відходами (видалення відходів) на об’єкті оброблення відходів, що не є небезпечним - «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів» відповідно до вимог чинного законодавства;
-реалізація заходів плану та техніко-економічного обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами чинного законодавства (заходи спрямовані на захист грунтових вод; заходи з вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату; заходи з організації контролю викидів в атмосферне повітря, забруднення ґрунтів і підземних вод).
-проведення рекультивації місця розміщення відходів «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» у відповідності з вимогами чинного законодавства.
Технічна альтернатива 2.
Управління відходами на об’єкті оброблення відходів, що не є небезпечними -«Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області»:
-здійснення операцій з управління відходами (видалення відходів) на об’єкті оброблення відходів, що не є небезпечним - «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області».»;
-проведення рекультивації місця розміщення відходів «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області».
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Полтавська область, Полтавський район, територія Полтавської міської територіальної громади. Кадастровий номер 5324081900:00:004:0025
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки планована діяльність здійснюється на території діючого «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів, розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області», в межах земельної ділянки, яка відведена для розташування та експлуатації «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів, розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області».
Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Реалізація планованої діяльності буде сприяти покращенню екологічного стану та санітарно - епідеміологічних стану території та умов проживання населення, через забезпечення управління відходами відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», в тому числі за рахунок проведення рекультивації «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області».
Планована діяльність матиме довгостроковий позитивний вплив на соціально-економічне середовище.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
До складу «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів, розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» входять: ділянка для розміщення відходів/захоронення відходів; господарська зона з допоміжними об’єктами та спорудами. На території звалища наявна комплексна інженерна (когенераційна) споруда для виробництва електричної енергії з системою збору та утилізації біогазу.
Площа земельної ділянки «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів, розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» складає 17,34 га.
Кадастровий номер земельної ділянки 5324081900:00:004:0025
Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Вид використання земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, для виробничих потреб (міське звалище).
Форма власності: комунальна власність.
Відповідно до Закону України «Про управління відходами», «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» є об’єктом оброблення відходів що не є небезпечними/об’єктом оброблення побутових відходів призначеним для здійснення операцій з видалення відходів D1 «Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо».
Потужність об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними/об’єкту оброблення побутових відходів, становить до 360 т/добу. Режим роботи об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними/об’єкту оброблення побутових відходів - 365 днів на рік, 12 годин на добу, кількість робітників - 12.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
-забезпечення експлуатації об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними/об’єкту оброблення побутових відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», діючих правил та норм;
-здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до вимог Закону України «Про охорону атмосферного повітря», діючих правил та норм;
-забезпечення дотримання розміру санітарно-захисної зони відповідно до вимог чинного законодавства;
-дотримання правил пожежної та техногенної безпеки відповідно до вимог чинного законодавства;
-забезпечення вимог ДБН В.2.4-2-2005, Правил експлуатації полігонів побутових відходів;
-дотримання меж землевідводу.
щодо технічної альтернативи 2
-забезпечення експлуатації об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними/об’єкту оброблення побутових відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», діючих правил та норм;
-здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до вимог Закону України «Про охорону атмосферного повітря», діючих правил та норм;
-забезпечення дотримання розміру санітарно-захисної зони відповідно до вимог чинного законодавства;
-дотримання правил пожежної та техногенної безпеки відповідно до вимог чинного законодавства;
-забезпечення вимог ДБН В.2.4-2-2005, Правил експлуатації полігонів побутових відходів затверджених Міністерством ЖКГ від 01.12.2010 N 435;
-дотримання меж землевідводу.
щодо територіальної альтернативи 1
- територіальні обмеження, визначені межами та умовами земельного відводу;
-забезпечення розміру санітарно-захисної зони для планованої діяльності
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається, дивись п.3.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Заходи з еколого-інженерної підготовки і захисту території виконуються згідно вимог: ДБН В.2.4-2-2005, Правила технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації
щодо технічної альтернативи 2
Заходи з еколого-інженерної підготовки і захисту території виконуються згідно вимог: ДБН В.2.4-2-2005, Правила технічної експлуатації полігонів, припинення експлуатації, рекультивації та догляду за полігонами після припинення їх експлуатації
щодо територіальної альтернативи 1
Захист прилеглої території від забруднення відходами при експлуатації об’єкту оброблення відходів, що не є небезпечними/об’єкту оброблення побутових відходів щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається, дивись п.3.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
- клімат, мікроклімат. Вплив не очікується;
-атмосферне повітря. Джерела впливу: автотранспорт; техніка та обладнання для обслуговування «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів»; ділянка для розміщення відходів/захоронення відходів; обладнання для опалення приміщень; когенераційна установка. Можливий вплив: забруднення атмосферного повітря внаслідок викиду забруднюючих речовин при експлуатації техніки та обладнання, при розкладанні побутових відходів, при спалюванні біогазу. Вплив нормативний, викиди на підставі дозволу;
- водне середовище. Джерела впливу - накопичувач фільтрату та забруднених дощових вод. Можливий вплив: забруднення водного середовища при порушенні вимог діючих норм та правил щодо експлуатації «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів»;
- рослинний та тваринний світ. Вплив не очікується. Зелені насадження при реалізації планованої діяльності не видаляються. При реалізації планованої діяльності будуть відсутні чинники що негативно впливають на рослинний світ. Місце розміщення «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів, розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» віддалено від видових різноманітностей та популяцій домінуючих видів фауни, цінних та таких що охороняються видів фауни;
- природно-заповідні об’єкти. Вплив не очікується. В районі реалізації планованої діяльності відсутні об’єкти природно-заповідного фонду;
- ґрунти та земельні ресурси. Джерела впливу: планована діяльність що передбачає використання 17,34 га під «Полтавське міське звалище твердих побутових відходів, розташоване в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області». Для зменшення впливу: рекультивація «Полтавського міського звалища твердих побутових відходів розташованого в урочищі «Триби», в районі селища Макухівка, Полтавського району, Полтавської області» після завершення експлуатації;
- навколишнє соціальне середовище. Вплив не очікується;
-навколишнє техногенне середовище. Вплив не очікується, порушення експлуатаційної надійності довколишніх техногенних об’єктів не передбачається;
-архітектурна, археологічна та культурна спадщина. Вплив не очікується, діяльність на територіях та об’єктах архітектурної, археологічної та культурної спадщини не передбачається;
- управління відходами. Управління відходами буде здійснюватися у відповідності з вимогами чинного законодавства. Вплив нормативний.
щодо технічної альтернативи 2
аналогічно технічної альтернативи 1, крім (через відсутність/непроведення заходів спрямованих на захист грунтових вод та заходів з вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату): збільшення впливу на атмосферне повітря; збільшення впливу на грунтові води; забруднення грунтів відходами
щодо територіальної альтернативи 1
Здійснення планованої діяльності в межах відведеного земельного майданчика з виконанням вимог чинного законодавства, санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівних та територіальних обмежень згідно чинного законодавства України не призведе до недопустимого негативного впливу на населення та довкілля.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається, дивись п.3.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Планована діяльність належить до першої категорії видів діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля:
- ст.3, частина 2, п.8 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (управління відходами: об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше)
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п.2. ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
- висновок з оцінки впливу на довкілля,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, відповідно до вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Департаментом екології та природних ресурсів Полтавської обласної військової адміністрації, відповідно до вимог Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
- дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»;
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- дозвіл на виконання будівельних робіт,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю, відповідно до вимог Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, Департамент екологічної оцінки та контролю, відділ оцінки впливу на довкілля. Поштова адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35, м. Київ, 03035. Електронна адреса: OVD@mepr.gov.ua тел./факс +38 (044) 206-31-40, +38 (044) 206-31-50 Контактна особа: Грицак Олена Анатоліївна.
_________________________________________________________________________
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та
__________________________________________________________________________________________
контактна особа)
[*] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив. |